Publiciteit op TV

SC op RTL7 in Nederland en via MotorsTV all over Europa

Publiciteit op televisie is van groot belang voor de klasse zelf en natuurlijk voor de teams en sponsoren. De Supercar Challenge powered by Hankook is niet meer weg te denken op de Nederlandse televisie als een van de meest populaire raceklasse met gemiddeld 2 miljoen kijkers per jaar.

Inmiddels hebben wij al meer dan 292 uitzendingen verzorgd op de Nederlandse televisie, een ongekende prestatie! Gedurende een raceseizoen zenden wij 15 maal op zondagmiddag een uitgebreid programma uit op RTL7 van 30-60 minuten met verslagen van de evenementen en achtergrondinformatie over de autosport. Deze uitzendingen worden doorgaans ook nog eens herhaald op de zaterdagen.  Ook op de internationale zender ‘MotorsTV’ zenden wij al vanaf 2002 alle raceverslagen uit van de Supercar Challenge pb Hankook in maar liefst vijf verschillende talen. Voor de Belgische fans is in 2017 gestart met het uitzenden via Sport40 op Telenet en Proximus.

Het bereik van de Supercar Challenge pb Hankook en de GT&Prototype Challenge pb Hankook is door deze media aandacht zeer groot in geheel Europa. Publiciteit op televisie is zeer belangrijk voor de teams en coureurs, daar het immers één van de pijlers is waarop de sponsoring van de raceklasse en teams rust. De televisieprogramma’s worden al sinds 2003 geproduceerd door Bright Sight Media. Jordy van Kouwen is het creatieve brein hierachter en monteert de beelden die worden geschoten door een fantastisch team van cameramensen onder leiding van Tom Claes van de NEP Group. Frank Verhoeven verzorgd in 2017 het commentaar.

YOUTUBE

Alle uitzendingen van 2017 staan in HD kwaliteit op ons eigen Youtube kanaal. Hier kunt u ook alle eerdere uitzendingen van voorgaande jaren terugkijken.

http://www.youtube.com/user/supercarchallengetv

2018/3_media/edfo_paas-17_20170415-1508-_d2_3073-paasraceszandvoort2017.jpg