Revolution wint op Zandvoort. Equipe Tubben/Weering scoort optimaal
De Revolution 500SC van equipe Morris/DeLaet wint het algemene podium in Zandvoort, maar de grootste feestganger is toch equipe Tubben/Weering die na hun winst in de GT divisie en het uitvallen van grote concurrenten Jansen/Poland goede zaken doet in de titelstrijd. Ook blijdschap bij Febo Racing waar Steff de Borst in het tweede gedeelte keurig Laurens de Wit achter zich hield. Equipe Priscilla Speelman/Teunis van der Grift wint de Supersport 2 divisie, terwijl Mark Wieringa net als gisteren te sterk is voor zijn achtervolgers.
De strijd tussen de beide BMW M6 GT3 bolides wordt vervolgd in de tweede Supercar Challenge ontmoeting op Circuit Zandvoort. Equipe Tubben/Weering start vanaf de beste positie, met naast de JR Motorsport equipe de Koopman Racing-rijders Jordin Poland en Mex Jansen. Het probleem aan de brandstofpomp bij de Hyundai van vader en zoon Dennis en Steff de Borst is opgelost. Wat een tegenslag en pech kent dit Febo Racing duo dit seizoen. De jarige Max Tubben start de wedstrijd, terwijl Mex Jansen de openingsstint voor zijn rekening neemt.
Het hele veld buldert naar de Tarzanbocht, waar het gelijk fout gaat bij het uitkomen van deze legendarische bocht. Hein Koopman met zijn BMW Z4 GT3 en de Porsche 992 van Pierre-Etienne Bordet staan stil op een gevaarlijk gedeelte richting Gerlachbocht. Eddie van Dam met de Radical raakt Bordet, die op zijn beurt Hein Koopman raakt. Koopman gaat die hard linksaf de vangrail in. Na een kortstondige safetycarperiode wordt de wedstrijd door een code rood stil gelegd. Er is schade aan de vangrail, die recht getrokken moet worden voor er weer geracet kan worden. De bolides moeten zich opstellen op de grid voor een iets ingekorte wedstrijd met de oorspronkelijke startopstelling.
Na het noodzakelijke intermezzo gaan de overgebleven bolides voor de tweede maal rollend van start. Mex Jansen komt na één ronde als koploper door, gevolgd door Max Tubben en Willem Meijer. In de Supersport 1 divisie heeft Laurens de Wit met zijn Audi de leiding overgenomen van Dennis de Borst. Jonas de Kimpe rijdt daar niet ver achter. Teunis van der Grift is de koploper bij de Supersport 2, voor Maik Broersen en Bas Barenbrug. In de Sport divisie leidt Jack Hoekstra voor Rob Nieman en Mark Wieringa.
Verschillende rijders krijgen een drive through straf vanwege het inhalen onder de safetycar. Cees Wijsman, Robin Greenhalgh, James Booth en Henk Tappel zijn de boosdoeners en ondergaan hun drive through penalty. Na 20 minuten gaat de pitwindow open voor de verschillende Sport divisies.
Vooraan is de strijd weer opgelaaid, na een kleine voorsprong van Mex Jansen rijdt Max Tubben het gat weer helemaal dicht om net voor hun verplichte pitstop de leiding in de race over te nemen. Daarachter is Willem Meijer derde met een achterstand van ruim acht seconden. De eerste Revolution Proto van equipe Morris/Delaet ligt hier vlak achter. Halverwege de wedstrijd is het tijd voor de Proto’s en de GT’s voor hun pitstop. Mex Jansen komt als één van de eersten binnen om het stuur over te geven aan Jordin Poland.
Na alle pitstops in de diverse Sport divisies heeft Steff de Borst het stuur overgenomen van vader Dennis. De Febo Hyundai is de nieuwe koploper in de Supersport 1 divisie en heeft een voorsprong van een kleine 10 seconden op achtervolger Laurens de Wit. Derde ligt de herstelde Audi RS3 TCR van Paul Meijer, die het stoeltje heeft geruild met Tim Schulte. Prima werk van de Certainty Racing monteurs die na een motorwissel de auto weer op tijd de baan op kregen.
Bas Barenbrug is koploper in de Supersport 2 divisie, al slinkt de voorsprong op Priscilla Speelman, die Teunis van der Grift heeft afgelost. Daarachter rijdt Maik Broersen in zijn BMW M4 als derde. In de Sport divisie is het toch weer Mark Wieringa die aan de leiding rijdt met zijn Zilhouette, voor Rob Nieman in de Renault Clio Evo en Pieter de Jong die Jack Hoekstra heeft afgelost.
Vooraan is er drama voor Jordin Poland, die de BMW M6 GT3 met problemen in de pits neerzet. Het schijnt een lekkende versnellingsbak te zijn die vlam heeft gevat en met flink veel blusmiddel moet worden geblust. Max Weering heeft de plaats van Max Tubben ingenomen en rijdt fier aan de leiding. Achter de JR Motorsport BMW M6 vinden we op een kleine tien seconden de eerste Revolution bolide van equipe Morris-DeLaet.
Ted van Vliet is de tweede in de klassering van de GT’s, terwijl net als gisteren Cees Wijsman in zijn fraaie BMW M4 GT3 snelle tijden laat zien en zicht heeft op het algemene GT podium.
Zou er dan eindelijk succes komen voor vader en zoon De Borst in de Supersport 1 divisie? Steff de Borst behoudt zijn voorsprong van tien seconden op Laurens de Wit, die op zijn beurt een kleine vijf seconden heeft op een jagende Paul Meijer.
In de Supersport 2 divisie is de snelle dame Priscilla Speelman een stuk sneller dan Bas Barenbrug en Maik Broersen. In de Sport divisie zijn het nu twee Zilhouettes die op kop rijden. Mark Wieringa voor Pieter de Jong.
Schade rechtsvoor bij de BMW M6 van Max Weering, die langzaam rond rijdt. Remco de Beus is zelfstandig gespind in de Hugenholtzbocht, maar komt niet weg. Een full course yellow zorgt dat de wagen veilig achteruit kan worden weggeleept. Na het drama met Jordin Poland krijgt nu ook de leidende BMW M6 van Max Weering de nodige problemen en moet zich kortstondig melden in de pits. Hij zakt terug naar een derde plaats achter Ted van Vliet en de nieuwe leidende equipe van Morris/DeLaet in hun Revolution 500 SC.
De problemen met de BMW M6 zijn opgelost en Max Weering rijdt weer snelle tijden. De JR Motorsport rijder passeert allereerst Ted van Vliet om vervolgens het gat met de leidende Revolution flink te verkleinen. In de laatste ronde komt Max Weering tot 0.701 seconde van de leider en komt net een ronde te kort voor de algehele overwinning. Die gaat nu naar equipe Morris/DeLaet met hun Revolution. Equipe Tubben/Weering is wel de eerste in de GT divisie en doet goede zaken in de titelstrijd na opgave van hun grote concurrenten equipe Poland/Jansen.
Equipe Ted van Vliet/Willem Meijer wordt tweede in de GT divisie, maar de grootste prestatie komt van Cees Wijsman, die zich voor het eerst op het echte podium van de GT’s mag melden, ondanks een drive through straf aan het begin van de wedstrijd.
Ook hulde voor Febo Racing met Dennis en Steff de Borst. Na alle pech eindelijk weer een overwinning in de Supersport 1 divisie. Laurens de Wit komt nog tot vier seconden van de winnaar, maar komt toch tekort op de foutloos sturende De Borst junior. Equipe Schulte/Meijer wordt keurig derde na alle problemen van gisteren.
Equipe Priscilla Speelman/Teunis van der Grift wint de Supersport 2 divisie, al komt Bas Barenbrug met zijn Porsche Cayman toch nog heel dichtbij met maar 1.811 seconde achterstand. Derde wordt de altijd punten sprokkelende Maik Broersen met de Koopman Racing BMW M4.
Net als gisteren wint Mark Wieringa de Sport divisie voor Zilhouette merkgenoten De Jong/Hoekstra.